Opinie Cristian Manea | Liga 1 cu Italia la picioare

mie, 19 aprilie 2017

Dragi Domni, prevad o petrecere magnifica la nivel de FR Fotbal si LP Fotbal.
Burleanu si Iorgulescu vor organiza una dintre cele mai grandioase petreceri din Romania.
Motivul? Fotbalul romanesc a atins culmile succesului!

De ce spun asta?
In zilele libere prijejuite de Sarbatorile Pascale, mi-am dorit sa ma relaxez in fata micului ecran, adica in fata televizorului datator de drepturi TV catre Liga 1 de fotbal.
Partida la care am asistat cuminte a fost FC Voluntari vs CSMS Iasi, o partida la care mai ca m-a luat somnul din punct de vedere fotbalistic.
Veti spune ca vorbesc in contradictii dar nu este deloc adevarat.

Pe parcursul intregii partide am stat si am contemplat reclamele din jurul terenului, pe LED uri cum se spune.
Si stand si contempland am aflat minunea – Romania a devenit o tinta de consum pentru pietele straine.
Adica Liga 1 pur autohtona devine element de comparatie cu La Liga si Premier League.
In tari precum Spania si Anglia au inceput sa-si faca simtita prezenta companii arabe si chinezesti extrem de dezvoltate si extrem de avide de publicitate.
In schimb, in fotbalul romanesc ne-au invadat italienii.

Reclamele din meciul respectiv ma duc cu gandul la ce batalie mediatica este in Italia pe spatiul publicitar oferit de AG Media sau mai nou, de Unisports.
Printre clientii care se bat pe spatiul oferit de AG Media – Unisports, mari doritori de cotropirea pietei romanesti, am remarcat:

Unisport – Marketing & Advertising – “Ocupa loc in primul rand”
Bicap – Echipamente de lucru (cateva produse – bocanci de lucru – sunt vandute printr-un dealer din Romania)
Tescoma – Retailer (nu este prezent pe piata din Romania)
Gaudi – Magazin imbracaminte si incaltaminte (nu este prezent in Romania)
Makwheels.it – Magazin jenti auto (nu este prezent in Romania)
Bottega del Sarto – Magazin de imbracaminte/Incaltaminte (nu este prezent in Romania)
Grana Padano – Produs branza (se comercializeaza in extrem de putine locatii in Romania)
Pluvitecnica – Fitinguri si tevi (nu este prezent in Romania)
Dema Service – Companie de transport (nu este prezenta in Romania)

Pe langa toate aceste marci peninsulare, privirea ne-a mai fost incantata de doua case de pariuri (Betano si Unibet), un retailer prezent in Romania(Carefour), si cate ceva despre gazdele partidei (FC Voluntari si Academia de Fotbal Voluntari)

Respectivele panouri au amutit pret de cateva minute pe parcursul partidei, stricandu-mi astfel placerea de a privi un meci extrem de interesant pentru partea inferioara a clasamentului.
Gurile rele spun ca fostul AG Media, in prezent Unisports, ofera clientilor de seama, sub forma de bonus pentru penetrarea pietei romanesti un cantonament in Italia sub egida “ia cantonamentul neamule!”

Echipele doritoare de cantonament in regim de cafea “Mocca” vor primi, cel mai probabil, un set de echipament de lucru de la Bicap, cateva strudele cu mere la oferta de la Tescoma, un siret cu pandantiv de la Gaudi, o minieprupeta cu vopsea de jenti de la Makwheels, cateva firimituri de branza Grana Padano si un fiting Pluvitecnica bine finisat, bun de pus in dulap pe post de bibelou
Toate acestea insotite de un biletel pe care sta scris:
Insieme conquistiamo il mercato(Matache). Grazie!

Vai fotbal! Vai piata de media! Vai marketing! Vai strategii!
Ce sa mai, poftiti la petrecere!

manea

de Cristian Manea

mail: cristian.manea@ilfovsport.ro

Facebook: Cristian Manea

Comments are closed.